Halleluja!

Jag är besatt av förlossningsprogram och barndokumentärer. Jag suger åt mig vartenda ord från barnmorskorna, facineras av mammors styrka och äcklas av alla hemska sprickor. Huh!

igår gick Förlossningskliniken på någon av fyrans faktakanaler. En tjock 38-årig kvinna med afrikanskt ursprung skulle förlösa sitt andra barn. Aldrig har jag skrattat så mycket åt en kvinna i förlossningssmärtor.

Barnmorskan höll hårt om hennes ben och sa lugnt och fint "Now, think about something nice and then PUSH!"
Morsan krystade. Oj vad hon krystade. Samtidigt skrek hon: "Okey, I'll think about something nice. A homecooked meal! Halleluja! Some niice fried chicken, that's nice. Halleluja!"

Den mamman kommer bli en underbar förebild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0