Födelsedag

18-årsdagen närmar sig. En del har frågat om den. Såhär kan det låta.

"Åhhhh, ska du ut på krogen på kvällen elle?"
"Jävla, ska du festa då elle?"
"Fan, då måste du ut med oss!"


Jag förstår inte grejen. Ska jag fira min 18-årsdag genom att supa ner mig? Ligga dyngrak på något tjaskigt dansgolv? Vakna dagen efter och tänka "jävla du, vad jag ångrar mig".

Det är liksom inte 50 jag ska fylla. Då förstår jag att man drar ut på krogen och super sig snyggare, yngre, slätare och attraktivare.
Men 18 år? Fan. Är det inte då man ska stanna hemma, kyssa sina ännu vackra starka triceps och beundra sitt lena och fina ansikte?

18 liksom. Fortfarande pluttlitet. Visst, jag kommer in på krogen, men then what? Vad ska jag göra där? Lika lost som en alkis på rehab.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Jag var aldrig ute på min 18-årsdag vilket jag inte skäms för. Det var betydligt skönare att vara hemma med ett par kompisar än att supa skallen av sig. Tro mig.

2008-09-23 @ 12:39:18
URL: http://iseeu.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det låter klokt, syster! Däremot tänker jag tvinga ut dig på ett jäkligt schysst hak en kväll framöver, där vi kan sitta, skitsnygga och sippa på ett glas vin. Det är nämligen livskvalitet ;) Kram!

2008-09-24 @ 08:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0