Utnyttjande av någon i beroendeställning

Kalmar

Vid denna busshållsplats, på Kalmar central, passerar bussar som ska till Trekanten-Nybro. Här har jag spenderat många timmar väntandes...

Därför är det väldigt skönt när man kör förbi det här:



För då vet man att man nästan är hemma. Ute på landet.

Det diskuteras mycket i dagarna om miljö, det har väl ingen kunnat undgå. Ämnet är intressant, för det diskuteras inte endast av intresse för natur och framtid, utan för att det är mycket användbart i marknadsföring av nya produkter. Hur många annonser har vi inte redan sett som spelar på det här med miljö?

Det är sellout mina vänner. Ihärdig ilska över den här miljödebatten slår mig när jag tvingas spendera pengar på d y r a busskort. Kollektivtrafiken höjer sina priser varje år. Varför? För de har makten att göra det. Fler människor väljer att åka kollektivt i kamp mot miljöförstöringen och kollektivtrafiken kan tjäna mer pengar. Utnyttjande av någon i beroendeställning. För att dramatisera det något.

Inte för att vi inte ska värna om vår miljö, men för att jag avskyr den här typiska prishöjningen. De vet så väl att folk måste/vill åka buss/tåg och då passar de på. Släpper en bomb, och vi betalar, för allt vi vill är ju att värna om miljön. Blinda av mediavärldens propaganda.  Men ska det verkligen kosta så betydligt många fler tusenlappar?

Vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: bea

jag håller med, jag håller med, jag håller med!!

2008-06-15 @ 16:31:09
URL: http://biolla.blogg.se/
Postat av: daniel

jag säger att det får kosta vad det vill, för någonstans finns det en gräns och jag betalar gärna bra mycker mer för mitt busskort än ger bort en förstörd värld till kommande generation

2008-06-15 @ 18:02:19
URL: http://daniel3114.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag och min familj räknade helt ovetenskapligt ut vad det kostar för fyra pers, (två varn, två vuxna) att åka tur och retur till kalmar med bil respektive buss. sträckan är 15 mil.

Vi kom fram till att för fyra personer med bil kostar det cirka 350 kronor. För samma fyra att åka buss är det nästan 500 kronor. VAD VÄLJER FOLK?!

2008-06-15 @ 20:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0