Lars Ohly


Lars Ohly
var på besök på min skola för ett tag sedan (läs; jag kan inte riktigt minnas när, i våras i alla fall). Han höll ett föredrag om vänstern och hans vision(er). Han verkar vara en slug jävel, den där Lasse. Ska vara allas vän. Men sorry Lasse, den går jag inte på.

Jag frågade honom om han vill att alla barn ska gå i den skola de bor närmast (det vill säga: ingen får välja vilken skola de ska gå på utan tvingas automatiskt gå i den med kortaste avstånd till hemmet. Detta kan ha förödande konsekvenser för bland annat mobbade ungar, eller barn som helt enkelt vill läsa på en annan skola.) Han sa att han gärna såg ett införande av denna teori.

Chockad av hans svar, men framförallt förbannad över hans jävla "alla är lika mycket värda"-skitsnack. Ja, alla är lika mycket värda, och JUST DÄRFÖR bör man SJÄLVKLART få välja SJÄLV vilken skola man ska gå på. Vad hände med individualismen och alla människors rätt att få bestämma över sig själva?

Jag blir upprörd. Ja, det blir jag. Vad tycker ni läsare? Vill ni att Lars Ohly ska slussa in er på den skola ni bor närmast? I så fall kan jag garantera att ni inte hade fått gå på den skola ni går på idag. Vi vet ju alla att Lars Ohly sa att han var kommunist och sedan tog tillbaka det. Vad är det för ambivalent stil, kan man undra.

Det hade inte förvånat mig om Ohly hade velat klä svenska folket i likadana kläder också. Som ett kommunistpack. Fy fan.


Kommentarer
Postat av: bea

tycker verkligen du hade ett bra inlägg där.

Men måste bara säga att jag skrattade en gång ( inte pga ditt budskap för det var fett bra, men pga ordvalet )



"Detta kan ha förödande konsekvenser för bland annat mobbade ungar..." haha, jag tyckte bara det var kul med ordet "ungar" där. :P



haha, förlåt jag är trött och knäpp.

2008-06-17 @ 23:40:39
URL: http://biolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0