Jag ser hemsk ut på morgonen


Jag dissade grillkväll med klassen och körde mitt eget race istället. Umgicks med syrran, grillade SJÄLV för FÖRSTA gången. En fläskkotlett (eller vad det heter, allt smakar ju likadant så varför komma ihåg olika namn?) stor som ett hus lyckades jag SJÄLV grilla.

Jag: Ahhhh, Nicole (lillasyster) jag tror den börjar brinna!!
Nicole: Jaha.
Jag: Ahhh vad ska jag göra? Det brinner under den!
Nicole: Okej.
Jag: Vänta vänta, jag tror jag har det under kontroll igen!
Nicole: ...
Jag: Neeej, neeej, hämta Sanna, hämta Sanna, det brinner!
Nicole: Nä.
Jag: Jo, men va fan, hämta Sanna, jag vet inte vad jag ska göra!
Nicole: Nä.

Men det blev ganska bra ändå, faktiskt.



Den här fanns bredvid mitt och Matildas hotell utomlands. Vill ni se fler bilder från vår resa?

För övrigt så vaknade jag inatt och kollade mobilen. Hade fått sms. Var jättetrött så jag glömde bort sms:et lika snabbt som jag öppnade det. Somnade om.


Vaknar IGEN av att NÅGOT håller hårt i min arm. Blir lite rädd. Vem håller mig om armen?
Det visar sig vara laddaren till mobilen som jag (på något sätt) snurrat runt min arm under natten. Lite insideinfo för de som önskar.




När jag vaknade i morse såg jag ut såhär. Seriöst, VEM ser ut såhär på morgonen? Det är hemskt ju. Förfärligt.




Nu har jag väl, efter en dusch och makeup, lyckats ganska bra i alla fall.


Jag har tänkt på en sak ganska länge, och denna tanke vill jag dela med er nu. Sommarjobb.
För mig blev det jätteviktigt med sommarjobb redan för ett år sedan. Utan sommarjobb rullar jag faktiskt inga pengar in, såvida man inte får av sina föräldrar. Många av mina kompisar har inget jobb i år. De har heller ingen lösning på hur de ska få pengar. Detta gör min förbryllad, eftersom alla dessa kompisar inte verkar bry sig. De är coola liksom, det löser sig-attityd.
Jag bara undrar, hur har ni råd att leva?! Är ni så bekväma att farsan betalar allt? Har ni inga ambitioner? Ingen vilja?

Utan mina jobb hade jag inte kunnat köpa mina avslutningskläder. Hur har ni råd med avslutningskläder?

Oroande tanke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0