Moské kontra kyrka



Tack för söta kommentarer.

Fick några minuter över innan jag måste gå till bussen. Jag har sovit 5 och en halv timme inatt. Men jag känner mig fräsch, utvilad och snygg ändå. Det slår nog tillbaka i eftermiddag...


Idag är det alltså avslutning. Min lillebror och lillasyster (8, 10) har också avslutning i skolan. De är helt bekymrade över det faktum att vår skola inte går till kyrkan eller sjunger. Det är ju normalt för dem. Men jag tänker; varför är det så viktigt att gå till kyrkan?
Det är ett förlegat sätt. Vi har kommit längre i utvecklingen. Jag hade mycket hellre åkt till en moské, inte av kulturella eller religiösa skäl men av kunskapsskäl. Kan vi inte göra en utflykt på avslutningen? Upptäcka något nytt, lära oss något?
Kyrkan känner vi redan utan och innan.

En moské däremot, har jag aldrig varit i. Har ni?

Kommentarer
Postat av: Piraten

tror att dom blir oroliga för att en av deras traditioner löser upp sig, och en sån sak skapar oro.



Kan hålla med om att ett besök i en moské nog hade varit mera spännande, men det hade inte varit "svenskt". Och jag personligen tycker att endel saker måste vi behålla.

2008-06-14 @ 18:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0