Mannen under trappan


Det här var en av de bästa böckerna jag någonsin läst. En så vacker och stark saga om en lycklig familj som flyttar in i ett stort och prydligt hus på landet. En dag upptäcker pappan i familjen att det bor en man i trappskrubben. Mannen är smutsig och illaluktande, ungefär en och en halv meter lång och flinar elakt åt pappan, Fredrik. Fredriks desperata försök att driva mannen ur huset resulterar i att Paula, hans fru, tar avstånd från Fredrik och plötsligt befinner de sig i en situation som Fredrik kallar Tredje Tillståndet. Gränslandet mellan sömn och vakenhet.

Åh, läs den! Så fruktansvärt stark. Frustration och desperation har följt mig genom hela boken. Vilken författare, den där Marie Hermansson, henne ska jag läsa fler böcker av,


Kommentarer
Postat av: bea

tack, den jag ville du skulle berätta om! :) Ska nog ta och läsa den jag med då ! :)



Glad midsommar förresten! :)

2008-06-20 @ 15:54:08
URL: http://biolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0