Thomas har fött barn


Nu har Thomas fött en dotter

Den här uppståndelsen kring Thomas som fött en dotter, är inte den lite skruvad?
Jag vill vara openminded och förstående men samtidigt kan jag inte hjälpa det faktum att jag blir förundrad över Thomas egentliga avsikter. Jag trodde att ett könsbyte (kvinna-->man) innebar att man "uppsa" sig förmågan att föda barn. Att Thomas valt att behålla sin livmoder och hela köret tyder på att en tveksamhet fortfarande lever. En man kan inte få barn, varför vill man då byta kön om man fortfarande vill föda barn, som ju är en kvinnlig förmåga.

Hela grejen gör mig förvirrad. Antingen är man man eller kvinna. Antingen kan man föda barn eller inte. Är jag trångsynt nu?

Jag är väl glad för Thomas skull, men det är bara lustigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0