Dagens lärdom!

Min förbannade moppe som jag har hyst en oerhört stark ilska gentemot står i garaget och skäms. Igår kväll skulle en moppeexpert titta på den, och vad tror ni om inte annat att moppesatan startar på första försöket.

Idag körde jag den i alla fall till macken för en hel service. Nu jävlar ska jag få min moppe hel och ren. Kanske kommer man till och med kunna titta på hastighetsräknaren som för tillfället står på 10 km/h oavbrutet.

Nu sitter jag i alla fall på jobbet och svettas. Det är så varmt! Men jag ska sätta mig ute om en stund i alla fall och börja läsa en ny bok. Vilken? Jag berättar senare. Men den handlar om en dysfunktionell familj.

Igår läste jag klart Steve Martins "Shopgirl".



Ni ska få min ärliga åsikt om boken.

Kass.

Jag har läst Steve Martins "The pleasure of my company" på engelska och jag gillade den inte. Men Shopgirls handling var så frestande att jag inte kunde motstå.

Dagens läxa är därför: döm inte boken efter omslaget. Den må se härlig ut, men innehållet kan vara det motsatta.

Shopgirl är i alla fall mycket komplicerad och Steve saknar känsla för karaktärer och skildring av personligheter. Det hela är osammanhängande och Steves missbrukande av svåra ord är irriterande. Dessutom är slutet så kasst att jag slänger tillbaka boken i bokhyllan och ägnar inte en tanke åt boken över huvud taget, som man annars brukar göra när man läst något bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0