Magrutorna!



Vilken halvdan träning! Gjorde en fredagslatis och tog en tidigare buss hem. Körde 45 min styrka, överkropp, och sedan pallade jag inte. Jag var trött, hade huvudvärk och ville bara hem och äta fredagsmiddag! Då får man strunta i träningen ibland. Även om jag måste erkänna att jag var sugen på att köra ett spinningpass, om än på trettio minuter...

När träningen känns sådär halvdan måste man fokusera och agera. Jag tränar ofta och intensivt, så när ångesten kryper sig fram måste jag tillåta mig själv att ta en vilodag extra. Som idag, alltså. Annars blir man trött på det och risken för att lägga ner ökar.

Under de 45 min jag tränade fokuserade jag på magen. Jag tänkte på hur synbara resultaten är, och att jag har kämpat för att komma hit. Varför lägga av nu? Varför inte bara köra dessa 45 min så bra det bara går och sedan åka hem?

Det blir som ett mantra. "Tänk på magrutorna, det ÄR värt det!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0