Använd rätt mejladress

Om det är något som alla borde ha så är det en ordentlig mejladress. Inga krummelurer, inga siffror, inga lustiga bokstavskombinationer, bara namn och företagsadress. Det här är ett exempel på en riktig mejladress:
[email protected]

Det här är en annan variant, icke godkänd:
[email protected]

Den översta är respektabel. Den kan man söka jobb med, man kan skicka förfrågningar och göra undersökningar. Den nedersta använder man ENDAST (!) till sina närmsta vänner, när man ska skicka massmejl eller facebooka någon. Lita på mig i det här ämnet.

Om det är något jag är tveklöst säker på, är det att jag ALDRIG hade anställt någon som skickar ett CV med den nedersta adressen. Det visar på att människan i fråga antingen:
- har dyslexi
- struntat i att anstränga sig
- är trög
- inte vill ha jobbet

Jag hade inte ens öppnat mejlet. Jag lovar. Om jag däremot hade fått ett pling i inkorgen av den översta mejladressen hade jag öppnat, läst, funderat och om brevet var tillräckligt bra hade jag sparat det.

Gör mig en tjänst och sök aldrig jobb med en otydlig, oförståelig och korkad mejladress. Du kommer aldrig få det, såvida det inte är på Mcdonald's, Aditro eller IKEA. De anställer vilken desperat människa som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0