Turken som vill vara läkare i Sverige


Jag grät igår. Grät floder. Gråter nu när jag tänker tillbaka på kvällen.
 
La mig i soffan och tittade på "Se upp för dårarna". Kanske inte världens mest berörande film för andra, men gud vad lyckligt det var på slutet.

Läkare: Jag har två frågor. Den första är: vill du jobba här hos oss? Andra frågan: Är språket ett hinder?
Turken (som vill vara läkare i Sverige): På den första frågan jag svarar: ja. På den andra jag svarar: en liten hinder.
Läkaren säger att han ska ordna språkundervisning som passar turken. Frågar: Blir det bra?
Turken: Fett bra.

Gud vad jag grääät! Det var så fint! Blir ni aldrig sådär sentimentala när ni tittar på film?

Okej, vi utlyser en liten tävling här. Skriv den bästa alternativt den sämsta filmen ni vet i kommentarsfältet. Sedan sammanställer jag en lista över de mest sevärda filmerna. Let's go.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med något av det du ville ha i kommentarfältet, men jag kan bara hålla med dig om att Se upp för dårarna är en bra film. Tror jag sett den 3 gånger, men blir alltid lika glad att se den. Det var av den filmen jag kände att jag kanske ville bli Polis ett tag, men nu har jag lagt dom planerna på hyllan tyvärr. Kanske ska se filmen igen så jag får polisvibbar igen? ;)

2008-06-16 @ 18:58:45
URL: http://iseeu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0