Lägg ner emo-grejen



Haha, det här börjar ju bli värsta modebloggen. Missförstå mig rätt, det här är inte en modeblogg. Men jag skulle gärna vilja diskutera ämnet. Mode alltså.


Jag väljer alltid mina kläder som jag ska ha på mig på kvällen. Varför? För att jag alltid har ångest över vad jag ska ha på mig. Hade jag försökt plocka fram kläder på morgonen hade jag aldrig kommit till skolan. Jag menar allvar, detta klädprojekt kan pågå mellan 17.00 till 22.00 en vanlig kväll. Fram och tillbaka, ändringar, tveksamhet, ser jag tjock ut i den här? osv...

Samtidigt undrar jag; varför denna klädeshets? Vem bryr sig, egentligen? Det är inte precis som att polarna i skolan scannar en och tänker "HUR kunde hon ta på sig den där tröjan, hon ser ju fet ut!" Eller? Snälla, säg att ni inte tänker så. Annars blir jag besviken.

Kläder är överskattat. Dessa pubertala människor som klär sig i svart, tema emo, målar ögonen mörka och sätter på sig platåskor för att ge uttryck för sina inre fejder. Är det inte bara hellöjligt?!
Har man en sådan stark drift att uttrycka sina åsikter, gör det då genom att engagera er i frågor, inte klä ut er som fågelskrämmare. Det är att förlöjliga er själva.

Poängen är att jag (och ni) inte borde ha ångest över kläder. Dra på er ett par jeans och någon tröja så blir det bra. För egentligen så spelar det ingen roll hur du klär dig. Det är hur du presenterar dig som avgör.

Vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: daniel

helt rätt, förutom att de som klär sig i svart måste få göra det, det är en gemenskap för dom så låt dom ha den. Vad förlorar vi/du/någon på det?

2008-06-14 @ 07:21:13
URL: http://daniel3114.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0