Hur kan de ha så fel?

Slår på Tv:n, lyssnar på väderprognosen, läser den i tidningen, det har varit fastslaget i flera dagar; idag ska det regna och åska. Lite besviken men med en acceptans kände jag mig likgiltig inför denna dag och regnet som förväntades komma. I förberedelse klädde jag mig i kjol men med svarta leggins för att behålla värmen, tog en långärmad tröja och svart väst över. Rustad för kvav regnluft och eventuellt svala vindar.

Men nu sitter jag här på jobbet och svettas. Solen skiner, getingarna flyger över färgsprakande blomrabatter, värmen är svettande påtaglig och mina alldeles för varma kläder är förgäves.
Hur kan en hel bunt meterologer ha så fel?

Såvida det inte blir regn i eftermiddag tänker jag aldrig mer lita på en väderprognos. Never ever.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Här har det öst ner i eftermiddag och blixtrat och dundrat, så fel hade dom nog inte. Det tar lite tid för stackmolnen att bli bymoln och till slut släppa ner regn och åska till oss. Om du vill kan du få en kurs i gratis väderutbildning av mig personligen ;) Att spå väder är ett intresse jag har lite vid sidan om.

2008-07-07 @ 21:26:23
URL: http://iseeu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0