Brev från polisen...

Idag fick jag brev. Det var dock inget handskrivet kärleksbrev (tack gud för det), men ett frågeformulär som polisen ville att jag skulle svara på. Jag var tydligen slumpmässigt utvald. Jag älskar när det står så. Jag känner mig så speciell.

I vilket fall undrar jag om en polis har formulerat frågorna. Jag menar, svensktestet är ju så grymt svårt att man förväntar sig grammatiskt korrekt formulerade frågor. Det här var min favorit:

Instämmer du med följande påstående?
Polisen bryr sig om din ort.


Istämmer                Instämmer inte              Vet ej

Vad svarar man på det? Egentligen? Jag hoppas de bryr sig. Jag antar det. Gör ni det, poliserna? Bryr ni er om lilla Trekanten?

Jag svarade: Vet ej.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Verka som många har fått detta i dagarna. Min syster fick också samma sak idag med posten. ;)

2008-07-30 @ 11:43:12
URL: http://iseeu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0