Två heta böcker



Byt liv med mig - Adele Parks ser alltså ut såhär. Omslaget är sådär kul, tycker jag, men innehållet är charmigt. Just nu vill Martie's man Micheal skiljas och Martie är förtvivlad. De har det ju så bra ihop? Hur kunde hon ha undgått hans olycklighet?

Mycket spännande. He he.

Och idag inhandlades Steve Martin's första roman Shopgirl.



Där kan ni se vem Steve Martin är. Ja, det är han. Shopgirl finns också på film, läste jag precis. Den måste jag se.

Boken handlar om en uttråkad säljare i Beverly Hills. Handskarna hon säljer har ingen efterfrågan längre, och den ensamma tiden i butiken spenderar hon genom att fundera på det "riktiga livet". Den stora kärleken.
Och plötsligt, en dag, upptäcker han henne. Den skiljda, medelålders miljonären. Shopgirl är en bok som skildrar kärlekens motgångar och innebörder.

Steve Martin's andra novell, The pleasure of my company, gjorde mig besviken. Men Shopgirl verkar fan ha det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0