Moppe skänkes

Fy fan vad jag är arg.

Jag tog moppen (med full tank) för att köra i utkanterna av byn och lämna reklam. På vägen hem dör moppen.

Blopp, så tar den stopp. Går inte att kicka igång. Ringer morsan som kommer för att fylla på bensin. Men eftersom jag vet att tanken är full så hjälper det naturligtvis inte.

Istället skrattat hon och säger: "Vi ska baka scones hemma. Hejdå."

Jag fick alltså DRA hem en skittung moppe som är seg som satan. Tre jävla kilometer. Jag kom hem, sprang in i duschen och nu slänger jag i varenda dörr. Alla här hemma tittar på mig hånfullt och ler.

Fattar ni vad jobbigt det är att dra en moppe på 70 kilo i tre kilometer? I sommarvärme? När man har träningsvärk sen förra gympasset?

Fattar ni vad det tär på kropp och psyke?

Och by the way mamma, fuck scones. Jag ska ha filmjölk.

Kommentarer
Postat av: Erik

Är ingen mopedexpert, men det låter lite som en överhettning, du provade inte att kicka efter ett tag eller när du kom hem? Det brukar funka om kolvar o annat roligt får kallna av lite. Men det är bara en gissning:P Allt beror inte på soppa-torsk:P

2008-07-28 @ 21:58:04
Postat av: Andreas S

Stackare, tycker verkligen synd om dig. När jag kommer ner blir det inge' mer mopedåkande ;)

2008-07-29 @ 01:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0