Antikvariat i Kalmar

Det finns ett antikvariat här i Kalmar. Det är mysigt där.
Det är inte som när man går in på Akademibokhandel eller Dillbergs. Visserligen är böckerna begagnade (oftast) men å andra sidan har det sin charm. Dessutom har antikvariat bredare utbud än bokhandeln, tycker jag. Jag vet inte hur många gånger jag har frågat på Dillbergs och Ahandeln efter böcker som de aldrig hört talas om. Var hittar jag de sen? På antikvariatet såklart.

I love antikvariat.  Jag har entreprenörgener så jag öppnar nog ett eget när jag blir äldre. Jag ska driva ett antikvariat, en inredningsbutik och frilansa som journalist tänkte jag. Och, just det, en psykologutbildning vill jag skaffa mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0