Kassler och banan

Hallå, vad hände med bokbloggen? Det här har blivit en matblogg! Kanske ska jag kombinera? Skriva om böcker som jag älskar med inslag av träning, hälsa och mat som är min vardag? Vad säger ni?

I vilket fall har jag utlovat ett recept på ris och kassler. Det här är GOTT, enkelt och uppskattat!



Kasslergratäng med mango chutney
4 port

* 4 dl kokt ris
* 500 gram kassler i tärnor
* 2 bananer i halvor
* 1/2 purjulök strimlad
* Curry
* Mango chutney
* 2,5 dl Milda matlagningsgrädde (valfri fetthalt, jag väljer låg. Vispgrädde funkar också)
* 1/2 dl chilisås
* 2 dl riven ost


Såhär gör du:

Koka riset enligt förpackning. Lägg i riset tillsammans med kassler, banan och purjulök i en ungssäker form. Krydda med curry.
Klicka mango chutney över formen.
Blanda grädden och chilisåsen och häll sedan jämt över formen. Toppa med riven ost. In i ugnen ca 15-20 min (tills maten fått färg) i 225 grader.

Jag brukar servera med grönsallad.

Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0