För er matglada människor

Idag hände det. Det där som jag aldrig trodde skulle hända. Jag lagade köttfärssås och det smakade GOTT. Så himla skönt. Nu slipper jag gifta mig med en kock. De är alltid lite lönnfeta.



Frys ner skiten i små aluminiumformar så har du käk hela veckan.



Praktiskt va?



JÄTTEGOD fiskgratäng. Jag använde torsk den här gången, men för de som faktiskt bryr sig om torskjävlarna kan ju välja en annan fisk.
Här är det superenkla receptet:

Fiskfilé(er)
1 vitlök
1 burk creme fraiche (jag använder mini)
2 msk fransk senap (typ dijon)
Salt
Ost


Smörj ungssäker form. Gnid vitlöken i formen. (Gnida vitlök, visst låter det äckligt?)
Salta firren och blanda fraiche och senap. Klicka på fisken. Strö över riven ost. (Eller bara delar av ost, jag orkar aldrig riva den.)
In i mitt i ugnen, 225 grader i ca 30 min. Voilá!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0