God kvällsmat!


Turkisk yoghurt, torkad frukt, nötter och knäckebröd med ost, grönsaker.

Jag VET att bilden är mörk, men här kommer ett jättegod recept som jag äter till kvällsmat någon gång i veckan/varannan vecka. (Så man inte tröttnar liksom)

1 port
1,5 dl turkisk yoghurt
1/2 dl valfri torkad frukt (jag använder aprikos, plommon, russin)
2 msk grovt hackade nötter (jag varierar mellan cashew, hassel, mandel)


Bara toppa frukt och nötter på yoghurten. Supergott och superfräscht!

Ut näringssynpunkt skulle man kunna tänka sig att byta ut ostpålägget mot antingen leverpastej (för att höja järnupptagningen) eller köttpålägg (för att minska kalciummängden). Men just ibland känner man för ost och då är det okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0