Svenska turister i Kalmar


Då är man på jobbet igen. Jag blev helt chockad när jag var en vända i stan idag. Efter besöket hos min shrink skulle jag in på bokhandeln (eftersom den öppnar vid nio) men det var stängt! Hör och häpna! Då gick jag till Åhlens (öppnar ju också vid nio) men då har de också stängt!

Så jag satte mig i relaxavdelning på gymmet och läste senaste numret av Nöjesnytt. Vet inte hur ofta jag har läst den nu. Kan alla artiklar i huvudet. Men det är ju den enda tidningen som finns till förfogande.

Hörde ett samtal mellan två turister idag. Det var himla roligt. Svenska turister dock, med någon konstig dialekt.

Kvinna: Nämen!! Tiittaa!! Det där måste ju vara fängelset! Kalmar fängelse! Som vi såg på en bild! Åh!
Hennes man: Näää, det kan väl ändå inte vara Kalmar fängelse. Det ligger ju ute på landet har jag läst.
Kvinna: Men det ser ju ut precis som på bilden! Jo, det är fängelset. Herregud.
Man: Näää, det kan väl ändå inte vara Kalmar fängelse. Det ligger ju ute på landet har jag läst. (börjar gå därifrån)
Kvinna (står kvar och tittar): Men det ser ju ut precis som på bilden! Jo, det är fängelset. Herregud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0