Skitbussar


Idag åkte jag in till stan innan jobbet. Kl. 08.25 måste jag vara på busshållsplatsen för att hinna. Bussen kommer mellan 08.25 och 08.27. Idag blåste det så in i helvete. Och jag hade tunna strumpbyxor, kort kjol, kortarmad tröja och kavaj. jag frös så jag skakade. Tänkte: hinner jag springa hem igen och hämta en tröja? Nej, jag stannar.
Men lik så in i helvete så kommer bussen en kvart försent och jag hade hunnit springa hem. Fan vad trött jag blir på sånt. När jag sedan VET att det bara finns en busshållplats innan mig, där turen börjar, blir jag ännu argare. Hur kan man vara försenad när bussen har två passagerade och de gick på på samma hållplats? HUR kan man vara försenad?

Jag menar allvar när jag säger att jag klev på bussen med bestämda steg och planer på att säga "vet du att du är jävligt sen?" Men väluppfostrad som man är så höll man tyst.

Och jag frös. Gud vad jag frös.

Kommentarer
Postat av: bea

Jag håller med dig och det är så jävla typisk trekantenbussarna! Jag lover det finns inga bussar som är s sena som 131an. Å! Jag hade inte hpllt tyst. jag har faktiskt skällt på dem ett antal gånger. USCH säger jag bara. Förresten, vad jobbar du med ?

2008-06-24 @ 13:48:07
URL: http://biolla.blogg.se/
Postat av: daniel

DU SKULLE HA SAGT DET!!!

2008-06-24 @ 14:26:16
URL: http://daniel3114.blogg.se/
Postat av: bea

ursäka mig en jag tror jag fick hjärtattack och satte mackan i halsen på samma gång, finns det en butik I TREKANTEN? som JAG har MISSAT? vart, tell me , hur har detta kunnat hända ? :O Nu blir jag arg på mig själv och inte minst på butiken. Marknadsför er mera :D Jag blev sååå lycklig när du berättade att det finns EN BUTIK I TREKANTEN. Stockholm, Köpenhamn, LA, släng er i väggen - Trekanten är PÅ G!

2008-06-24 @ 17:17:43
URL: http://biolla.blogg.se/
Postat av: Andreas

Nu vet inte jag om detta gäller när man väntar på bussen men du skulle kanske på ett viktigt möte eller något i den stilen så du blev försenad idag. KLT skriver detta på sin hemsida: "Så här gör du om du blivit minst 20 minuter försenad:

Om du har anlänt till din destination minst 20 minuter försenad fyller du bara i en resegarantiblankett och skickar till oss. Skicka med originalbiljett eller kopia på ditt kort."

2008-06-24 @ 20:37:46
URL: http://iseeu.blogg.se/
Postat av: bea

hallå, vart är gamla konsum? vart ligger denna guldgruva du jobbar på?????? HUR HAR JAG MISSAT DETTA? maj gad!

2008-06-24 @ 23:05:03
URL: http://biolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0