Överbetalda designers



Hemma från träningen. Huh, jag var så trött så jag blundande när jag lyfte och höll på. Såhär trött var jag på bussen. Men jag tvingade fram ett leende. För er skull.



Idag blev det en ledig stil. Chinos, linne (mexx dessutom, fina grejer) och kofta. Skönt. I förgrunden ligger min utlästa bok, Ett oskrivet blad av Marie Hermansson.


När jag klev in på Folktandvården idag hoppade jag till. Kände mig iakttagen. Som om någon stod och flinade åt mig. Kände obehag. Ryste. Kalla kårar. Var kommer det ifrån, tänkte jag och fick syn på den här.



Vem kom på idéen att ställa en naken gubbe i trä i Folktandvårdens entré? Fy fan. Jag hoppade till lika mycket när jag skulle gå hem. Den designern är, oavsett lön, överbetald.





















Och i väntan på bussen satt jag och tittade rakt framför mig.

Fast det finns fler bilder från dagen. Men det tar vi imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0