Man kontra kvinna


Det var riktigt skönt att gymma idag faktiskt! Är sådär grymt nervös inför den här tävlingen jag är med i. Skulle kunna gå under, känns det som. Håll tummarna. Imorgon kan ni gå in på Expressens hemsida och rösta på mig.



Dagens outfit
Ser lite manlig ut, eller hur? Jag har funderat mycket på det där med manligt och kvinnligt. Det går i perioder, men oftast trivs jag bättre i jeans, skjorta, väst och kavaj. Mycket sällan använder jag klänning. Jag brukar säga att jag känner mig som en transvestit. Eller en man i fårakläder. Eller hur det nu är man säger.
Samtidigt har jag en förkärlek till stora TV-skärmar, snygga mobiler, guldiga klockor, tunga lyft på gymmet och kaffe. Sitter helst med ena benet vilande över det andra, lite kaxigt, sträcker på ryggen och är jävligt punktlig. Ja, det är viktigt med tid. Jag avskyr när människor kommer försent. Att de vågar slösa min tid på det sättet.
Jag tror att jag innerst inne har en väldigt manlig uttrycksform. Jag beundrar tjejer i höga klackar. Tycker de är läckra. Jag kanske är lesbisk transvestit. Nä, bara skojar.

Men något är det. Kanske bara ett utlopp för mina försenare pubertala identitetskriser, vad vet jag. Eller så är jag hälften hälften. Kvinna kontra man, en ganska bra kombination om jag får säga det själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0