Löneförhöjning


Jag tror att jag har fått löneförhöjning på caféet. Hrm, skumt. Jag har ju inte blivit äldre...Men man tackar ändå. Numera tjänar jag drygt 300 efter en dag som cafébiträde. Astronomisk summa, haha.

De HÄR däremot, får ingen löneförhöjning. De förtjänade lite mer tycker jag. Samtidigt diskuteras det vilka yrkesgrupper i samhället som förtjänar högst lön. De som bevarar rikets säkerhet sägs vara de som arbetar med det viktigaste uppdraget. Det vill säga poliser, advokater, domare och så vidare. Vad säger ni? Vilka förtjänar högre lön?

Kommentarer
Postat av: Erik

Alla förtjänar högre lön, du kan inte ta bort någon yrkesgrupp utan att samhället rasar. Nu räknar jag iofs inte med typ musiker och idrottsmän som leveer på sin musik eller idrott. Men alla "vanliga" yrken behövs, alltså borde alla få högre lön!

2008-06-26 @ 09:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0