Idiotiska brevlådor


Vad precis ute och lämnade reklam från butiken igen. Om det är något jag kan bli trött på (mycket sånt här i bloggen tycker jag) så är det idiotiska brevlådor. Det är kanske svårt för er att föreställa er, eftersom ni med största sannolikhet inte delar ut reklam särskilt ofta, men finns det något som jag uppskattar så är det enka brevlådor, små med lätt "lock".

Det absolut värsta som finns är hemmagjorda stora klumpiga trälådor som är SKITTUNGA att lyfta "locket" på. En del måste man använda båda händerna (!) för att öppna luckan. Stackars brevbärare. Och vissa brevlådor sitter så långt ner att man måste böja sig! Men det ALLRA värsta är sådana där stora och långa brevlådor som är upp till en meter höga. I dem finns det ju lås under luckan som ägaren måste låsa upp för att hämta posten. men många brevlådsägare SKITER i att låsa igen de där låsen igen, vilket innebär att när man lyfter på locket så följer det med en hel jävla tung stålgrej med ett lås i, så man måste krypa in handen för att lämna reklamen.

På samma sätt är det skitlöjligt med människor som har "ingen reklam tack med gärna IKEAkatalogen" på brevlådan. Ja, det är sant! IKEAkatalogen är för fan också reklam. Och är man dessutom så kräsen, då kan man väl åtminstone välja ett lite mer kvalitativt företag än IKEA.

När jag blir stor ska jag ha en liten nätt brevlåda i lagom höjd och på den ska det stå: Reklam tack.


BRA BREVLÅDA         DÅLIG BREVLÅDA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0