En vanlig dag

Idag är det så tråkigt på jobbet att jag måste dela upp tiden i olika etapper.

Etapp 1. Kommer till jobbet. Allt är frid och fröjd. Stället mat i kylen, låser upp, hänger ut flaggor, plockar i butiken, öppnar kassan, startar datorn.

Oftast är jag inte såhär desperat, men de dagar det är tomt på kunder fortsätter min dag såhär:

Etapp 2. Äter lunch. Surfar. Chattar. Bloggar.
Etapp 3. Längtar till klockan 14.30 då jag äter mellanmål. Bara för att jag har så tråkigt att jag måste göra något.
Etapp 4. Äter mellanmål.
Etapp 5. Plockar i buitken. Sätter ut en stol, läser en bok. Springer fort som fan när det ringer på telefonen. Hinner inte svara.
Etapp 6. Ringer pappa och frågar hur man ser vem som senast ringde.
Etapp 7. Börjar bli jävligt uttråkad.
Etapp 8. Surfar. Chattar. Bloggar. Skriver på Lunarstorms klotterplank att jag har en blogg och länkar dit.
Etapp 9. Inte en jävla unik besökare på bloggen.
Etapp 10. Börjar söka på sjukvårdsrådgivningens hemsida. Sjukdomar som diabetes, magsjuka, förkylning (huh!) och till slut vaxpropp.
Etapp 11. Ringer pappa och berättar varför man får vaxproppar.
Etapp 12. Bryter mot sjukvårdsgivningens råd att inte använda tops i örat.
Etapp 13. Ringer sjukvårdrådgivningen och frågar vad de gör.
Etapp 14. Ringer upp igen och frågar om de är sugna på att shoppa. Ger dem adress till butiken. Säger att jag har en vaxpropp som behöver tittas till.
Etapp 15. Blir portad från deras linje.
Etapp 16. Äter middag och dricker mycket kaffe. Frågar pappa om jag får gå hem. Säger att jag har en vaxpropp och fått stränga order att inte arbeta från sjukvårdsrådgivningen.
Etapp 17. Åker hem.



Kommentarer
Postat av: bea

hahaha, ringde du verkligen till dem?:O

2008-06-26 @ 15:04:16
URL: http://biolla.blogg.se/
Postat av: Andreas

Klockrent

2008-06-26 @ 20:31:12
URL: http://iseeu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0