EM+Zlatan förbannad


Okej, jag hinner med att blogga en gång till innan jag ska käka/sova.
Det finns de som vill att jag ska skriva om EM. Fotbollen ni vet. Jag ska ge det ett ärligt försök, trots bristande kunskap.

Zlatan är skadad. I foten va? Eller knät ser jag nu när jag tjuvkikar på Expressens sportsidor. De spelade ju mot Spanien för ett tag sedan. Zlatan gjorde mål då va? Ja, jag tittade inte så himla mycket. Hörde att pappa sa "Spanien vinner. Sverige är inte tillräckligt bra".
Så när jag senare fick frågan av några polare kopierade jag pappas svar för att låta insatt. Jag bara "Ahhhhh, va faaan. Sverige har inte en chans alltså. Spanien är alldeles för bra!"
Tyckte jag var smart. Påläst. Intresserad. Egentligen har jag absolut ingen aning.

Men sanningen är den att jag inte bryr mig så mycket heller. Jag vill att Sverige ska vinna, jublar när de gör mål. sympati-grinar när de dribblar bort bollen och kastar med armarna i luften när jag märker att alla andra gör det.

Ja, egentligen är jag så borta att varje gång någon börjar skrika/jubla/gråta/skratta tänker jag för mig själv "vad hände nu?" Men jag härmar.

Det är enklast så.



Men det här är roligt. Riktigt roligt. Zlatan klarar nästan av att hålla masken, men till slut går det inte...Titta.


Kommentarer
Postat av: Andreas S

Det där klippet är så sjukt roligt, man verkligen märker hur Zlatan blir frustrerad över hur Peter ställer samma fråga hela tiden, fast på olika sätt :)

2008-06-17 @ 21:40:13
Postat av: bea

haha, steph jag känner igen mig SÅ väl. hahaha. och jag fattade inte klippet förrän jag läste andreas s kommentar, då tittade jag igen. och det var fett kul! haha xD

2008-06-17 @ 23:31:16
URL: http://biolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0