Coco pops till frukost


Jag bara undrar, HUR kan man mata sina barn med sådan HÄR skit?  Naringsfattigt, sockerrikt och höjer blodsockret i farlig fart i tjugo minuter för att sedan falla ner som en sten. Barnen kommer inte bara få koncentrationssvårigheter, utan diabetes och framtida viktproblem. Hur kan man göra så mot sina barn?

När (om) jag blir morsa så är det gröt, fil, bröd och ägg som gäller. Möjligen Coco pops på helgerna. Regelbundet käk, lunch kl 12 och middag mellan 17-18.00. Barnen behöver det. Att tillåta dem äta sockrade flingor med mjölk är som att låta dem äta kaksmulor. De kommer få dåligt humör och vem vill ha jobbiga ungar?

Jag skulle ha näringslära med mina barn. Lära dem allt jag vet om kost och träning. För jag blir uppriktigt orolig när jag pratar med min lillasyster och frågar hur mycket grönsaker hon äter.
- Fyra skivor ost på morgonen, svarar hon.
OST? Finns det människor som allvarligt tror att OST är en grönsak? Oh my. Jag blir alldeles svettig. Förfärligt. Vilken mardröm.

Vad säger ni? Är det okej att käka coco pops till frukost? Skulle ni ge era barn det?




Såhär mycket käk hade Matilda och jag med oss på vår utlandsresa i vintras. Bra käk. Som man står sig på. Inga jävla coco pops.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Håller med! :)

Fy vad gott det var! Och vad kul vi hade!!! Längtar tillbaka! :'(

2008-06-19 @ 22:10:49
Postat av: Anonym

HADE NI MED ER MAT FRÅN SVERIGE TILL SPANINEN???

2008-06-21 @ 23:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0