Att vara ihop eller att...

Om det finns fler önskemål förresten, bring it on. I'm here for you.

Jag sitter här och tvekar. Idag är min första lediga dag på mycket länge. Instinktivt vill jag åka in till stan och gå runt. Men efter noga eftertanke tänker jag att jag borde stanna hemma när jag äntligen har chansen. Men nu är klockan halv ett och jag har tråkigt. Jag åker nog in till stan i alla fall.

Åh, vad tråkigt för er att läsa. Brukar inte ni drabbas av sådan här ångest över småsaker?
Eller, ångest kanske är fel ord. Men..tveksamhet. Fundersamhet. Vad är bäst? Kommer jag ångra mig om jag hoppar på, tar chansen, möjligör mina idéer?

Samma sak med förhållanden egentligen. Jag vet, har varit singel så länge att jag kan precis ALLA fördelar med att vara själv (inte ensam, mycket viktigt). Men så en dag kommer chansen att hoppa på ett tåg man inte vet vart det ska. Ska man chansa och göra det? Trots att man trivs bra i sitt nuvarande singelliv. Vad säger ni, kära läsare? Tänker vi aldrig på sådant?
Vad skulle ni göra?
Det finns ju ingen anledning att byta från juice till vatten när man gillar juice. Men å andra sidan saknar man inte vattnet förrän det är borta.

Oj, det var djupt. Kom jag på alldeles själv.

Håll utkik. Uppdaterar om min dag på staden senare. Och huruvida mitt singelliv ser ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0