Kluriga relationer



Nu har jag läst ut Hon och Han. Njaa. Njaaa. Inget vidare faktiskt. Mest ångestframkallande. Jag börjar undra, finns det lyckliga förhållanden? Är människan monogam? Är bråk ett tecken på frisk relation? För att vi bryr oss om varandra? Hur vet man att man verkligen älskar någon, mitt i alla vardagsbekymmer?

Jag vet av mina tidigare relationer att man...inte vet. Kanske har jag inte hittat rätt än, eller ja, det har jag ju inte, annars hade jag varit tillsammans med någon nu. Jag har nog aldrig upplevt en stark kärlek till någon i ett förhållande, inte så stark att jag velat vara med den personen i ur och skur. Jag är en sådan tjej som drar mig ut rätt lätt, tror hobbypsykologen inom mig. En sådan som tror att alla killar (och tjejer) har för avsikt att långsamt bryta ner mig.

Så är det inte, det har jag bevis på, men ändå är det där steget in i en relation mycket svårt att ta. Om man inte vet att det är rätt så. Hur man nu vet det. Jag antar att man känner sådant. Att man bara vet. Jag hoppas det. Jag väljer att tro det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0