Horoskopet av Heikki Vesa



Den här mannen ser man ju regelbundet i både tidningen och på nätet. Jag har alltid undrat varför han öppnar armarna och ler finurligt och höger. Välkomnar han stjärnorna kanske? Är han en sådan där öppen person som "älskar" alla och förlåter alla mänskliga misstag?
Något skumt är det med honom. Titta själva. Det ser ju ut som om han går på crach, gubben. Men ändå läser vi hans påhittade horoskop och drar engagerat efter andan, för det stämmer ju så bra!
Men om ni tänker efter så passar alla horoskop in. Varför? För de har dubbla budskap. Exempel: "Du gillar att umgås i stora grupper men trivs också bra ensam." Vem passar det INTE in på?

Men ändå funderar jag över mitt eget livsöde när jag läser horoskopet för vågen, idag:

Kärlek
Din nya kärlek kan maila eller ringa dig flera gånger idag. Ni tycks planera att träffas snart igen, kanske i mitten av nästa vecka.


Då undrar jag...vem är denna nya kärlek? För de enda som ringt mig idag är Matilda och min syster. Jag fick ett veckomejl från Gucci. I mitten av nästa vecka ska jag träffa denna mystiska kärlek. Kan det vara min körskolelärare? Jag förstår inte, men går på det ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0