Barn som dricker sprit

Det var två brudar i butiken innan. Fan, vad stökiga de var. Två 10-åringar som skulle klänga på mig (jag har aldrig träffat dem innan) och fråga om jag ville bli deras bästis. När jag prackat på dem en leksak ville jag bli av med dem. De gick, men efter en kvart hörde jag steg i butiken igen. Gaaaaaaah. Jobbiga ungar.

Men roliga var de dock. Lyssna på deras samtal.

Tjej1: Vad är detta? Är det choklad? För 100 kronor?
Jag: Ja, det är spritchoklad för 39 kronor. 4 för 100.
Tjej1: (Mycket chockat ansiktsuttryck) VA? Är det sprit i? (Hon tittar skrämt på mig)
Jag: Ja, det är sprit i.
Tjej1: (viskar till tjej2) Ska vi köpa en sån?
Tjej2: (viskar tillbaka med lika chockat ansiktsuttryck) Får man det?
Jag: (Kliver in och är förståndig) Jag tror inte ni får äta det. Men era föräldrar kanske tycker om det. Ni kan köpa till dem. (Säljaren i mig kliver in. Stackars oskyldiga barn)
Tjej1: Duuuuu......
Jag: Ja?
Tjej1: Om det kommer in någon i din butik..som är typ fem år eller något, typ. Om de säger att de ska köpa sån choklad till sina föräldrar, fast ska äta det själv...
Jag: Ja?
Tjej1: Är det.......tyyyp........tillåtet?
Jag: Nej, det har jag mycket svårt att tro. Man måste nog vara lite äldre för att äta den.

Haha, smarta barn! Försöker lura till sig spritchoklad.


Kommentarer
Postat av: Jessi

haha vilka ungar :)

2008-07-22 @ 20:24:29
URL: http://jessi91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0