Dagens boktips!



Falskt minne - Dean Koontz
Bra böcker 2002



För vem?
För dig som gillar psykologisk spänning kryddat med forskande berättande och oväntade och oförklarliga händelser.
För dig som gärna spenderar mycket tid på att läsa. Boken är ganska tung och tjock.

Handling.
Martie Rodes drabbas plötsligt av en ovanligt skräckinjagande händelse. Hon blir rädd, för sin egen skugga. Detta leder till enorma problem i hennes liv men hennes man stöttar henne. De besöker en välkänd psykolog för att få hjälp. Men efter ett tag börjar Marties man lida av samma symptom som Martie. Falskt minne handlar om hjärnans förmåga att förändras och förstöra sig själv.

Varför?
Trots att boken är ganska tung och lång, och i vissa avseenden något seg och man känner att handlingen står still, så är den helt klart läsvärd. Dean Koontz har ett fantastiskt språk och kan chocka sina läsare med de enklaste medel. Den psykologiska biten av boken finner jag mycket tilltalande. Inte bara blir jag underhållen, jag lär mig också massa nytt om hjärnan och dess funktion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0