Akut middagsplan

 

Nu ska jag bo ensam ett tag. Detta är en fullständig katastrof för någon som inte kan laga mat. Jag är en bra säljare, men kock kommer jag aldrig bli. Jag kan ju inte bara sitta och läsa bort dagarna, jag måste faktiskt äta. Nu har jag försökt planera vad jag ska FÖRSÖKA tillaga i veckan.
Vad tror ni?

1. Kokoskyckling med chili och jordnötssås
Kyckling är faktiskt inte svårt. Tycker inte ens jag.

2.Lax i ugn med rotfrukter
Lax kan jag hantera. Det är gott och tar inte så lång tid.

3. Tacoburgare med pasta
Nötfärs, tacokryddor, koka pasta och grönsaker, hur svårt ska det vara?

4. Pastagratäng
Herregud, det ska väl ändå bara stå i ugnen? Det borde jag fixa.

5. Tonfisksallad.
Det kan jag. Riktigt bra till och med.

6. Paj.
Med kött, skinka, ost, whatever.

7. Potatis och laxsallad
Slänga ihop varmrökt lax, kokt potatis, grönsaker (broccoli, tomater, rödlök m.m.) och krydda. Det borde till och med jag klara av.

Vill ni ha receptet på något av ovanstående? Kommentera and I'll give it to you.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0