90 % vilja och 10 % prestation


Såhär fokuserad är jag på gymmet.

Träning är 90 % vilja och 10 % prestation. Du når inga resultat av att ställa dig i gymmet och lyfta lite skrot "bara för att." Du måste VILJA vara där. Du måste VILJA ha resultat. Du måste bestämma dig för varför du är där. De dagar jag inte alls känner för att träna låter jag bli, annars är risken stor att jag tröttnar och låter det gå veckor till nästa pass, eftersom jag minns hur tråkigt det var förra gången.
Då är det lika bra att köra hårt när man väl tränar, och självklart med viss regelbundenhet för att nå effekt. Man känner själv efter hur ofta man hinner och vill träna.

 Jag försöker vara på gymmet tre gånger i veckan, med vissa undantag. Ibland blir det fler, ibland färre. Men glöm inte att det går bra att träna hemma också. En promenad eller springrunda är också träning, trots att man inte åker iväg någonstans. Att gå till ett ställe istället för att ta bussen är också motion. Vardagsmotion. Minst lika viktigt, om inte viktigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0